Veelgestelde vragen

Kan ik een product zelf afhalen?
Helaas is dat op dit moment niet mogelijk doordat wij geen fysieke winkel hebben. Bestellen is echter zeer eenvoudig en boven de € 30,- geheel gratis en snel thuisbezorgd.

Is mijn product op voorraad?
Ja, bij Speelgoed en Spel kun je artikelen alleen bestellen als deze op voorraad zijn.
Mocht er door een fout in het systeem wel een product besteld worden dat niet op voorraad is, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. In een enkel geval, wanneer we een geliefd product op is en wij het item binnen bekend termijn weer op voorraad verwachten geven we soms de mogelijkheid om het item als pre-order (soms met korting) te bestellen. Zodra de items binnen komen worden als eerst alle pre-orders verstuurd. Zo weet je zeker dat je het product als eerste hebt en niet mis grijpt!

Wat zijn de verzendkosten?
Bij een bestelwaarde van minimaal € 30,- verzenden wij je pakket helemaal gratis binnen Nederland. Bestel je voor een bedrag tot € 17,- dan betaal je € 4,95 verzendkosten en tussen € 17,- tot € 30,- slechts € 2,95. Verzendingen naar België en Duitsland worden verzonden bij een orderbedrag vanaf € 40,-.

Hoe kan ik jullie bereiken?
Speelgoed en Spel is telefonisch bereikbaar op +31 (0) 180-764016 op de volgende tijden:

Maandag: 13:00 - 16:00

Dinsdag: telefonisch niet bereikbaar

Woensdag: 09:00 - 12:00

Donderdag: 09:00 - 15:00

Vrijdag: 19:00 - 21:00

Zaterdag: telefonisch niet bereikbaar

Indien je een e-mail stuurt naar info@speelgoedenspel.nl, kun je meestal binnen één werkdag een reactie van ons verwachten. Dit is tevens de responstijd wanneer je op Facebook en Twitter een bericht achterlaat.

Ik heb besteld maar geen bevestiging per e-mail gehad, is mijn bestelling wel gelukt?
Ja, zodra je je bestelling hebt betaald, keer je terug naar onze webshop en wordt er automatisch een bevestigingsmail naar je toegestuurd.Het komt helaas nog wel eens voor dat een eerste keer dat je bij ons besteld, deze e-mail wordt opgevangen in je spambox. We raden je aan hier in kijken. Meestal kun je dan ook aangeven dat e-mails afkomstig van info@speelgoedenspel.nl geen spam zijn.

Nadat je betaald hebt, wordt de order automatisch doorgegeven aan ons magazijn waar je bestelling klaargemaakt wordt voor verzending. Mocht je desondanks toch twijfelen of de order goed is aangekomen, stuur dan gerust een mailtje. Dan kijken wij het na en kunnen je dan gerust stellen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Het ligt eraan wat je bestelt, bestellingen op werk- en zondagen voor 22:30 worden direct verzonden naar adressen in Nederland. Voor België is dit wanneer je op werkdagen voor 16:00 uur je bestelling plaatst. Wanneer we het pakketje hebben verzonden met PostNL of DHLParcel, bieden zij over het algemeen de volgende (werk)dag het pakje bij je aan.

Ik heb voor 22:30 uur besteld, maar mijn bestelling nog niet ontvangen, hoe komt dit?
Dat is vervelend! Als je bestelling door ons ditributiecentrum is verstuurd, ontvang je hier van een e-mail met track en trace nummer. Kijk ook even of deze in je spam-folder zit, mocht je hem niet hebben ontvangen. Met het track en trace nummer kun je nagaan wat er aan de hand is. Misschien heeft de bezorger een poging tot afleveren gedaan en was je niet thuis? In een heel enkel geval kan het zijn dat een aflevering vertraagd is vanwege een storing of ander tijdelijke overmacht. Helaas gaat dit buiten ons bereik om en zijn we afhankelijk van de bezorgdienst. De volgende dag zullen ze opnieuw een poging tot levering doen. Mocht er wat anders aan de hand zijn, of je hebt geen track en trace nummer, stuur ons dan even een e-mail met je bestelnummer naar info@speelgoedenspel.nl en wij gaan het voor je uitzoeken.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Nadat je bestelling is geplaatst is het helaas niet meer mogelijk om deze te wijzigen of annuleren. Om zo snel te kunnen leveren als we doen, wordt je bestelling direct doorgestuurd naar ons distributiecentrum. Daar wordt je bestelling klaar gemaakt om dezelfde dag nog te kunnen versturen zodat je in de meeste gevallen je bestelling de volgende dag al in huis hebt. Controleer daarom goed of je bestelling compleet is en zoals je hem wilt ontvangen!

Ik heb mijn adres verkeerd ingegeven, wat nu?
Doordat je bestelling vrijwel direct naar ons distributiecentrum wordt doorgestuurd is het aanpassen na je bestelling helaas niet meer mogelijk. Zorg er daarom voor dat je goed je adresgegevens checkt voordat je de bestelling afrondt. Let er ook op dat je huisnummer en je postcode kloppen. Wanneer bijvoorbeeld een postcode niet klopt, dan kan dit voor vertraging zorgen bij het afleveren van je bestelling. Helaas kunnen wij dan niets anders doen dan afwachten of het pakket naar ons retour komt of alsnog bij je wordt afgeleverd. Uiteraard sturen wij de bestelling opnieuw naar je toe wanneer deze bij ons retour komt. 

Zit er garantie op de aangeboden producten?
Ja, op alle aangeboden producten geldt de wettelijke garantie of de garantie zoals aangegeven bij het product. Kijk voor de procedure op Garantie. 

Waarom hebben jullie geen aparte categorie voor jongens of meisjes?

Doordat speelgoed breder is dan de klassieke rolmodellen. Als voorbeeld willen we geven dat meisjes heerlijk met auto's en constructiespeelgoed kunnen spelen en jongens op kunnen gaan in een rollenspel met keukentje of poppen. Ieder kind is uniek en gaat op zijn of haar manier met het speelgoed aan de slag.

Leveren jullie ook buiten Nederland, België of Duitsland?

Ja, echter hiervoor gelden echter andere verzendtarieven. Neem hiervoor contact op per e-mail: info@speelgoedenspel.nl  zodat wij u verder kunnen informeren.