Veelgestelde vragen

Kan ik een product zelf afhalen?
Afhalen is enkel mogelijk op afspraak op ons kantoor in Lebbeke, België

Is mijn product op voorraad?
Ja, bij Speelgoed en Spel kun je artikelen alleen bestellen als deze op voorraad zijn.
Mocht er door een fout in het systeem wel een product besteld worden dat niet op voorraad is, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. In een enkel geval, wanneer we een geliefd product op is en wij het item binnen bekend termijn weer op voorraad verwachten geven we soms de mogelijkheid om het item als pre-order (soms met korting) te bestellen. Zodra de items binnen komen worden als eerst alle pre-orders verstuurd. Zo weet je zeker dat je het product als eerste hebt en niet mis grijpt!

Wat zijn de verzendkosten?
Verzending naar Nederland: €6.00, verzending naar België: €4,00

Hoe kan ik jullie bereiken?
Speelgoed en Spel is telefonisch bereikbaar op +32 (0) 474784487.

Indien je een e-mail stuurt naar info@speelgoedenspel.nl, kun je meestal binnen één werkdag een reactie van ons verwachten. Dit is tevens de responstijd wanneer je op Facebook en Twitter een bericht achterlaat.

Rechtsonder kan u zien wanneer onze online chat beschikbaar is.  Wanneer we niet beschikbaar zijn, kan u langs daar eveneens een berichtje nalaten.

Via de helpdesk van de webshop zelf kan u ook een berichtje sturen.

Ik heb besteld maar geen bevestiging per e-mail gehad, is mijn bestelling wel gelukt?
Ja, zodra je je bestelling hebt betaald, keer je terug naar onze webshop en wordt er automatisch een bevestigingsmail naar je toegestuurd.Het komt helaas nog wel eens voor dat een eerste keer dat je bij ons besteld, deze e-mail wordt opgevangen in je spambox. We raden je aan hier in kijken. Meestal kun je dan ook aangeven dat e-mails afkomstig van info@speelgoedenspel.nl geen spam zijn.

Nadat je betaald hebt, wordt de order automatisch doorgegeven aan ons magazijn waar je bestelling klaargemaakt wordt voor verzending. Mocht je desondanks toch twijfelen of de order goed is aangekomen, stuur dan gerust een mailtje. Dan kijken wij het na en kunnen je dan gerust stellen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Het ligt eraan wat en wanneer je bestelt. Bestellingen worden meteen in behandeling genomen na ontvangst betaling.  Dit betekent dat uw pakket ten laatste de volgende ochtend vertrekt via Bpost. 

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

U kan hiervoor best asap contact opnemen met onze helpdesk.  Wij kunnen controleren wat er nog mogelijk is.  Wanneer de status van uw bestelling op 'Verzonden' staat, is een aanpassing niet meer mogelijk. 

Ik heb mijn adres verkeerd ingegeven, wat nu?
Doordat je bestelling vrijwel direct behandeld wordt, is de kans groot dat aanpassing niet meer mogelijk is.  Wanneer de status van uw bestelling nog niet op 'Verzonden' staat, kan u best even contact opnemen met onze helpdesk met de juiste gegevens + uw bestelnummer. Wij laten weten wat nog mogelijk is.

Zit er garantie op de aangeboden producten?
Ja, op alle aangeboden producten geldt de wettelijke garantie of de garantie zoals aangegeven bij het product. Kijk voor de procedure op Garantie. 

Waarom hebben jullie geen aparte categorie voor jongens of meisjes?

Doordat speelgoed breder is dan de klassieke rolmodellen. Als voorbeeld willen we geven dat meisjes heerlijk met auto's en constructiespeelgoed kunnen spelen en jongens op kunnen gaan in een rollenspel met keukentje of poppen. Ieder kind is uniek en gaat op zijn of haar manier met het speelgoed aan de slag.

Leveren jullie ook buiten Nederland of België?

Ja, echter hiervoor gelden echter andere verzendtarieven. Neem hiervoor contact op per e-mail: info@speelgoedenspel.nl  zodat wij u verder kunnen informeren.